„Диор и Аз”: между Раф Симънс и Кристиан Диор

От  |  2 Коментара

Широко коментираният документален филм „Диор и Аз” ни носи уникален поглед върху създаването на първата колекция висша мода от Раф Симънс за Dior. Лентата на Фредерик Ченг, създал още „Diana Vreeland: The Eye has to Travel” и “Valentino: The Last Emperor”, проследява първите стъпки на белгийския дизайнер като художествен директор на една от най-прочутите модни къщи в света. Погледът зад кулисите ни представя екипа, начело със Симънс, изправен пред оскъдните осем седмици, за да сътвори очаквания от всички haute couture спектакъл. „Диор и Аз” показва тези осем динамични седмици, през които се изработва цялата колекция. Погледът над света на Dior не ни спестява напрежението и жертвите, които се изискват, за да бъдеш на върха. Ежедневието е изпълнено с неуморна и отдадена работа на екипа, в който за пръв път виждаме и майсторите на шивашкото изкуство от ателиетата на френската марка – les petite mains.

Кадри от “Dior and I”  © Dogwood, Dior

Режисьорът Фредерик Ченг открива в хода на заснемането все по-явните прилики между стеснителността на маестро Кристиан Диор и наследникът му Раф Симънс, който трябва да продължи легендарните стъпки под името Dior. Белгиецът започва да чете мемоарите на Диор, но поради необичайната прилика между опита на маестрото и своя собствен, не успява да ги завърши. „Трябваше да спра да ги чета. Беше наистина странно и си казах, че е по-добре да спра и да изчакам излизането на първата колекция”, отбелязва дизайнерът. Споделена е и страстта на двамата моделиери към изкуството. За първата си couture колекция Раф открива техниката от средата на миналия век „imprimé chaîne”, при която върху конците се принтира преди тъкането. Вдъхновен от абстрактния американски художник Стърлинг Руби, у Симънс се ражда изключително амбициозната идея да пресъздаде мотиви от картините му върху своите модели с тази техника. „За мен е огромно предизвикателство да работя с богато и възвишено наследство като това на Диор”, споделя с типичната си скромност Симънс.

Кадри от “Dior and I”  © Dogwood, Dior

Фредерик Ченг улавя узязвимостта на Раф и Диор като белег за повтарящата се история с безспорната си интуиция, спомогнала и за първоначалната реализация на лентата. „Срещнах Оливие Биалобос, директорът на комуникациите в Dior, на предварителна прожекция за предишния ми филм „Diana Vreeland: The Eye has to Travel”. Той много хареса филма и започнахме разговори. Беше шест месеца след травмиращия край с Галиано, а марката още не беше обявила нов дизайнер. Видях възможността за добра история. Бях свидетел на последната колекция на дизайнер – краят на една ера във „Валентино: Последният император”, и ми бе любопитно да видя какво идва после – началото на новата ера”.

Снимки: © Dogwood, Dior

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (6 votes cast)
„Диор и Аз”: между Раф Симънс и Кристиан Диор, 10.0 out of 10 based on 6 ratings

2 Comments

  1. Pingback: Раф Симънс напуска Dior – Pinks.bg - е-списанието

  2. Pingback: Отсъстващият артист: Martin Margiela – Pinks.bg - е-списанието

Напишете коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>