Аромат на месеца: Shiseido Zen Secret Bloom

От  |  5 Коментара

Ноември ни носи желание за по-екзотично и стоплящо ухание и изборът ни естествено се спря на новия Shiseido Zen Secret Bloom. Ароматът на Shiseido е наследник на легендарния Zen, а в новата си версия е създаден по случай 140-тата годишнина на японската марка. Посланието за златните цветя, цъфтящи през нощта става нашето послание за аромат на месеца. Както всяко Shiseido преживяване, и за Zen Secret Bloom се пренасяме в характерния свят на образите и красивите детайли, които го оформят.

Благоуханната Shiseido История

За зрението е картината. „За слуха е музиката. За допира е скулптурата. А какво е за обонянието? Искам да издигна аромат в категорията на изкуството.” Шинзо Фукухара, Първи президент на Shiseido

 Богатата история на ароматите на Shiseido ни връща назад във времето на Шинзо Фукухара – третия син на основателя на Shiseido Аринобу Фукухара. Той е бил цялостно изграден художник и човек с невероятен усет към изкуството. В качеството си на първи президент на компанията, той подпомага развитието на Shiseido от фармацевтична до козметична марка, като съчетава японския холистичен подход с технологията и науката. През 1917 г. Shiseido представя първия автентичен аромат в Япония. До този момент, парфюмите в Япония са били или внос, или некачествени подобия. Шинзо Фукухара е първият, който разработва оригинален аромат от японски цветя, и първият в представянето на ново разбиране за аромата: парфюмът като изкуство. Създадените от него аромати са базирани не само на съставки, но и на идеи, емоции и образи. Идеята, че даден аромат може да извика образ или да разкаже история, е била по това време непозната в Япония. През 1934 г., например, той посвещава аромата си Snow Fairy на базата на история за снежна принцеса и създава чисто, мистериозно и напълно ново преживяване за хората.

*Първите аромати на Shiseido (1918-1934) – Woo-Me, Snow Fairy и Wisteria

Неговите красиви думи за ароматите се превръщат в мантра за Shiseido: „За зрението е картината. „За слуха е музиката. За допира е скулптурата. А какво е за обонянието? Искам да издигна аромат в категорията на изкуството.”
По времето на Фукухара Shiseido разработва над 50 различни флорални парфюма – толкова много, че днешните журналисти го наричат не Шинзо, а „Хана но Фукухара” (създател на флорални аромати). “Hana” е японската дума едновременно за “цвете” и „нос”- определението за парфюмериен експерт.

*Класическият Zen на Shiseido

През 1964 г. от това Shiseido наследство се ражда ароматът Zen – първият специално разработен за чуждестранния пазар парфюм на марката. Със своето загадъчно име, уникален флорално шипров аромат и опаковка, която е базирана на мотиви от характерното за 16в. изкуство за лакиране в Кодаижи (един от най-почитаните храмове в Киото, Япония), Zen е създаден да пробужда чувство на ориенталска мистерия и успява да го направи изключително успешно.

Zen Secret Bloom – историята продължава

Исках да създам изграден от подсилващи и възхваляващи всяка ключова съставка контрасти, наситен и мистериозен аромат”, Майкъл Алемрак

През 2012 Zen Secret Bloom Eau de Parfum Intense продължава традицията за парфюм, който да бъде едновременно и преживяване.  Той отново е в категорията флорално шипров аромат, която превръща в емблематична, сътворен от създателя на Zen Eau de parfum през 2007-ма – всепризнатия парфюмерист Майкъл Алмерак. „Исках да създам изграден от подсилващи и възхваляващи всяка ключова съставка контрасти, наситен и мистериозен аромат”, казва той за новото си постижение Zen Secret Bloom. „Тайното разцъфтяване” Shiseido скриват в комбинацията от есенции в пирамидата, разказани като ароматното съответствие на идеята за златните цветя, цъфтящи през нощта.

Златните цветя са смес от ценните абсолюти на жасмин и фина фрезия – светлите и женствени нотки на парфюма. Символите на нощното цъфтене са есенциите от пачули и тамян, съчетани с лек акцент на черна ванилия – мистериозната комбинация, върху която се разгръща уханието.

Майсторството в опаковката

За да отпразнува едновременно миналото и бъдещето, Shiseido поверява новия дизайн за Zen Secret Bloom на Мареид Сусуки – творецът, създал и визията на класическия Zen От 1964г. Занаятчия и майстор на перфектната линия, Мареид Сусуки е способен да създаде най-черното мастило за 30 минути и дори четките, с които рисува, са направени от собствените му ръце. Със своите четки и черно мастило – Суми, той създава фини линии, които сякаш се носят по повърхността на флакона. Сътворените от магическите му ръце перфектни линии карат цветята на Zen Secret Bloom да оживеят.

*Мареид Сусуки рисува черните цветя от визията на Zen Secret Bloom

„За мен като творец инструментите са най-важни. Четката ми е игла. Черното мастило – мое. Начертаната от човешка ръка линия не може да бъде създадена от компютър. Линия, която разцъфтява с времето.” Мареид Сусуки
Преди 50 години – „Концентрирах се върху всяка линия, работех и рисувах прецизно върху всяка една.”
Сега – „Рисувам с ясната представа за цялата картина, забавлявам се.” Мареид Сусуки

*Zen Secret Bloom Eau de Parfum Intense от Shiseido е на българския парфюмериен пазар от септември 2012г.
Снимки: Shiseido
Everet Group – официален вносител на Shiseido за България

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (15 votes cast)
Аромат на месеца: Shiseido Zen Secret Bloom, 10.0 out of 10 based on 15 ratings

5 Comments

  1. Pingback: Коледните подаръци в Pinks: пищен празник на красотата! /клуб Pinks/ : Pinks.bg – е-списание за мода и дизайн -

    • дани

      08.12.2012 at 20:53

      галещ нослето и въображението!всяка една жена би искала да ухае :-h

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +1 (from 1 vote)
    • reni ivanova nikolova

      16.12.2012 at 21:15

      iskam tozi parfium ohaest na mesec noemri.

      VA:F [1.9.22_1171]
      Rating: +2 (from 2 votes)
  2. silva

    01.12.2012 at 07:37

    Много ми допадат.

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: +1 (from 1 vote)
  3. milena_cherneva

    10.11.2012 at 10:23

    Прекрасни аромати в уникални опаковки :x

    VN:F [1.9.22_1171]
    Rating: +5 (from 5 votes)

Напишете коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>