Аромат на месеца: Alaïa, парфюмът на жената

От  |  4 Коментара

„Идеалът за красотата е вечен”, казва дизайнерът Azzedine Alaïa. Непослушният моделиер представя своите колекции не в графика на модните седмици, а когато е готов. А, когато е готов, резултатът е именно вечният идеал за красота и абсолютният магнетизъм на жените през погледа на Азедин Алая. Креативната сила в този дребничък и чаровен тунизийски джентълмен е достатъчна, за да му позволи лукса да е извън времето. Подчертавайки бюста, размера, ханша, Alaïa прерисува женското тяло, величае го сякаш е антична скулптура – като набляга на чувствеността на извивките, разкрива силата на формите, дава нов статус на жената – този на богиня на модерните времена. В наши дни, той е сред последните моделиери, които изпълняват лично своите дрехи от скицата до подиума и, както обича да казва, не се страхува от ножиците.

Грейс Джоунс и Азедин Алая, 1985г. Снимка: Sharok Hatami/ REX

„Ако Azzedine Alaïa скулптира телата на жените, то е защото той има специални взаимоотношения с тях: той ги вижда красиви, прави ги красиви, кара ги да се чувстват уверени в тялото си. Azzedine Alaïa наруши границите на конвенционалната мода, публично се провъзгласи за съюзник на жените и промени техните навици за обличане и тяхната идентичност”, казва галеристката и сестра на Франка СозаниКарла Созани. Сега, за първи път, маестрото на модата като скулптура и скулптурата като мода ни дава своя собствен парфюм.

ПАРФЮМЪТ

„Да създадеш аромат е като да споделиш тайна на жена, означава да откраднеш нейните мисли за бъдещето и да избягаш, преди тя да се обърне… Моят парфюм е безразсъден, той е лъжец във времето… пътува отдавна и отдалече, той е автентичен… може да пресъздаде емоции от всяка ера; произходът му не е от конкретна страна, защото е обиколил всички страни, не напомня конкретен сезон, защото принадлежи на всички сезони…”, казва Азедин Алая.

Създаването на eau de parfum Alaïa е плод на 2 годишна усилена и прецизна работа на 8 членен екип от прочутия и артистичен приятелски кръг на Азедин: Натали Хелоан-Камел, Никола Годин, Паоло Роверси, Карла Созани, Гуиневер ван Сийнус, Мартин Шекели, Жулиен Д’ис и парфюмеристката Мари Саламан. Последната млада дама е единствената, която успява да пресъздаде усещането, желано от Азедин: студена вода, заливаща топла стена на къща, която дизайнерът помни от детството си в Тунис. „Много бързо стигнах до формула, която пресъздаваше това усещане: бяха свежи, акватични минерални нотки” казва Мари. Със своята извънредна интуиция, още веднъж, творецът вижда превъзходството на аромата във времето. „Поисканите нотки от Monsieur Alaïa са наистина чудати и странни, нямат нищо общо с това, което се предлага понастоящем”, споделя още парфюмеристката.

„Моят парфюм премества времето, притежава дързостта на вечното настояще”, поетично споделя дизайнерът. Ароматната пирамида на парфюма Alaïa е композиция извън клишетата, и затова не е подвластен на стандартните „нотки”. Вместо това, Маестро Азедин Алая говори за впечатления и усещания при разгръщането на аромата. Първото, свежо впечатление, е донесено с въздушни акорди и розов пипер. Цветното впечатление на аромата е сърцевината в нежна фрезия и божур. Впечатлението за гола кожа завършва пирамидата с анималистични нотки и мускус.

ФЛАКОНЪТ

Бутилката е създадена от дизайнера Мартин Шекели с идеята да бъде „предмет-фетиш, посветен на жените.” Следвайки своето черно огледало – чисто, компактно и странно – Шекели създаде тяло от тежко и скъпоценно трансперантно стъкло, по средата между метеорит и полиран камък. То е украсено с прочутия мотив от лазерно изрязана кожа на Alaïa, емблема на първо появилия се кожен корсет през 1992г. В пълен контраст с бутилката, а и в почит към майсторството на Alaïa, капачката представлява макара със златен конец. Деликатно очертана с черно, опаковката носи основния цвят на Alaïa – „голото” наситено розово бежово, което напомня на нежната женска кожа.

РЕКЛАМАТА

„Със своята вълниста и седефена рокля дори и да ходи, всеки би се заклел, че тя танцува.”

Рекламата представя паралел между жената и бутилката, между капачката и косата й. Тя е дело на талантливия фотограф Паоло Роверси, на фона на загадъчната музика на композитора Никола Годин, косата на модела е на Жулиен Д’ис. Бавно и мистериозно появявайки се от тъмното, и двете, и жената, и бутилката, сякаш осигуряват достъп до тежките порти на митичен свят, този на твореца. Лицето на Alaïa Гуиневер ван Сийнус носи една от митичните рокли на дизайнера, т.нар. рокля “houpette”/пух, пухче за пудра/ от колекция пролет-лято 1993. Рокля, напомняща първите рокли-бандаж, вдъхновени от египетските мумии и създадени в средата на 80-те.

Парфюмът Alaïa на Azzedine Alaïa e в магазините за селективна парфюмерия в България от септември 2015г.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 10.0/10 (5 votes cast)
Аромат на месеца: Alaïa, парфюмът на жената, 10.0 out of 10 based on 5 ratings

4 Comments

  1. Pingback: Azzedine Alaia и мистериозната енциклопедия – Pinks.bg - е-списанието

  2. Александра

    30.09.2015 at 20:43

    уникален!!!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +3 (from 3 votes)
  3. Мария

    28.09.2015 at 21:13

    Невероятна визия и аромат

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +3 (from 3 votes)
  4. Emanuela

    28.09.2015 at 18:18

    Невероятен аромат и прекрасен дизайнер!

    VA:F [1.9.22_1171]
    Rating: +4 (from 4 votes)

Напишете коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *

*

Можете да използвате тези HTML тагове и атрибути: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>